Nytt avtal för säljdrivande kommunikation ska generera fler kunder och fler köp

Lazzo_nytt-avtal1200x670.jpg

Lazzo har vunnit en upphandling från Region Örebro län. Det handlar om utveckling av CRM-processer och säljdrivande kommunikation som ska generera fler kunder. - Det är ett spännande uppdrag där vi kommer arbeta från strategi till mätbara resultat, säger Jan Brissman, vd för Lazzo AB.

Lazzo är en strategisk reklambyrå som brinner för effektiv kommunikation som gör skillnad för sina kunder. Bolaget har fokus på kundens affärsmål vilket konkret innebär att insatser ska ge mätbara effekter, exempelvis i form av ökad försäljning till såväl nya som befintliga kunder och varumärkeskännedom.

Ett av företagets affärsområde är Persontrafik och under snart 20 år har Lazzo samarbetat med en lång rad svenska kollektivtrafiksbolag, däribland Länstrafiken Örebro. Det nya avtalet har en takvolym på
10 miljoner kronor.

- Länstrafiken Örebro vill jobba parallellt med att bygga upp långsiktiga CRM-processer för att kunna kommunicera direkt med sina trogna resenärer, och samtidigt arbeta aktivt för att fler väljer resande med buss och tåg. Fortsatt utveckling av Länstrafiken Örebros kommunikation för att både öka antalet resenärer och deras resande är en utmaning vi ser fram emot att ta oss an, säger Jan Brissman, vd för Lazzo.

Mer information
Jan Brissman, vd på Lazzo AB, 0708–822 740, jan.brissman@lazzo.nu.