Sweden Game Arena söker kommunikationsexpert

SGA_Annonskommunikator_2000x1000.jpg

Har du öga för de små detaljerna likväl som för de stora sammanhangen? Sweden Game Arena söker en mångsidig kommunikatör.

If you prefer to read the text in English, please go to swedengamearena.com

Sweden Game Arena, det svenska centret för spelutveckling, ligger i Skövde och består av fler än 500 spelutvecklingsstudenter på Högskolan i Skövde, föreläsare, spelforskare, mer än 100 nystartade företag, studenter, investerare och ett community med över 1 000 medlemmar. Vi har kunnat ägna oss åt en enda verksamhet: Spelutveckling, med uppdrag att förbättra och förnya spelindustrin globalt. Vår ambition är att till år 2021 presentera sex nya forskningsuppsatser, lämna ifrån oss ytterligare minst 300 spelutvecklingsstudenter och hjälpa till att få fram nya, framgångsrika spelstudior som Coffee Stain Studios och Landfall Games.

Ett nav för att driva och bryta ny mark

Sweden Game Arena har alltid stöttat mångfald och hållbarhet. Med början hösten 2019 gör vi detta till en del av vår kärna. Sweden Game Arenas DNA har sitt ursprung i landsbygds- och entreprenörsandan i Skövde och Skaraborg i Västra Götaland. Vårt Game Intelligence Center i Skövde är en av få platser i världen som erbjuder ett komplett ekosystem för spelindustrin från studenter till startups, hela vägen till ett hälsosamt utvecklat samhälle, branschrelevant och seriös spelundersökning samt återinvestering av studenter.

Är du den vi söker?

I vår strävan att förbättra spelindustrin och utöka vårt community söker vi begåvade individer som vill arbeta tillsammans med oss ​​för att fullgöra vårt uppdrag. Vi söker nu en mångsidig kommunikatör till teamet som driver Sweden Game Arena.

Arbetsuppgifter

I rollen som kommunikationsexpert kommer du att bygga och implementera både en extern och en intern kommunikationsstrategi som sträcker sig över alla våra uppdrag och event. Inhemska och internationella resor kommer att vara en del av jobbet.

Huvudansvar

  • Bidra till att bygga och implementera en extern kommunikationsstrategi i linje med affärsstrategin.
  • Arbeta nära koordinatorn för att se till att händelser kommuniceras tydligt och i linje med varumärkesstrategin.
  • Utveckla och kommunicera med mediekontakter.
  • Dagligen arbeta aktivt för att bygga relationer och upptäcka spännande innehåll som kan förvandlas till artiklar online, redaktionell text, videor eller liknande rapporteringsformer.
  • Sammanfatta och översätta akademiska forskningsprojekt för att passa och tilltala en bredare publik.
  • Hantera medierelationer, inklusive nya medier.
  • Utveckla starka relationer med, för branschen viktiga, journalister.
  • Ge svar på första nivån på medieundersökningar.
  • Utveckla starka relationer med nyckelpersoner som har möjlighet att påverka.
  • Förbereda och skicka pressmeddelanden.
  • Organisera och genomföra pressinformationer.
  • Stödja och ge råd till projektgruppen i kommunikationsrelaterade frågor.

Vi förväntar oss att du:

  • har mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
  • genererar banbrytande innehåll för att engagera intressenter, kunder och publik.
  • hjälp oss att utveckla och hantera varumärkesimage och medvetenhet.
  • producerar riktat innehåll för sociala medier, webb, tryck, foto och video.
  • producerar material av hög kvalitet (redaktionell text, rapporter, foton, videor etc).
  • utvecklar integrerade kampanjer som stöder Sweden Game Arenas synlighet och förutsättningar.
  • paketerar och planerar medietillfällen för sociala medier och olika intressenter.
  • förstärker internt och externt engagemang genom en stark intern kommunikationsstrategi.

Om dig

Du bör ha mellan två och fem års yrkeserfarenhet från en PR-byrå eller kommunikationsavdelning på ett företag eller liknande erfarenhet. Du ska vara flexibel och kunna skifta från nyheter till PR och anpassa dig till spelindustrins dynamiska natur. Att förstå spelbranschen är inte ett krav eftersom vårt team har god kunskap. Vi ser hellre att du har förmåga att anpassa dig och förstå olika branscher.

Kärnkompetenser

  • Utmärkt kontroll över det engelska språket då vi arbetar mycket på den internationella marknaden. Att också kunna kommunicera på svenska är ett stort plus
  • God förmåga att skriva och anpassa texter till målgruppen
  • Förståelse för medielandskapet
  • Förmåga att arbeta snabbt och effektivt
  • Kunna avgöra vad som är ett ”scoop”
  • Förmåga att hantera affärsmässiga relationer
  • Förståelse för digital kommunikation
  • Mycket god vana att hantera sociala medier
  • Social kompetens

Nyckelrelationer

Media, reklam-, PR- och designbyråer

Fakta

Anställning: Tillsvidare, heltid

Arbetsplats: Science Park Skövde

Ansökningstid: Senast 31 oktober. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare. Vi accepterar ansökningar på både svenska och engelska.

Tillsättning: Snarast

Skicka din ansökan tillsammans med CV till: rekrytering@scienceparkskovde.se

Frågor om tjänsten

Besök swedengamearena.se och scienceparkskovde.se

Kontakt
Magnus Ling, projektledare Sweden Game Arena
magnus@swedengamearena.se
+46 709 64 46 54

Tau Petersson, koordinator
tau.petersson@nextskovde.se

Kenneth Johansson, vice president Affärsutveckling och startups
kenneth.johansson@scienceparkskovde.se
+46 722 06 87 09

Publicerad: